سیستم های انتقال قدرت

سیستم های انتقال قدرت - Systems

    سیستم انتقال FF به معنای Front engine - Front wheel  می باشد که به آن سیستم دیفرانسیل جلو نیز می گویند ، یعنی سیستمی که در آن موتور خودرو جلو ماشین قرار دارد و چرخهایی هم که نیروی موتور را دریافت می کنند چرخهای جلویی خودرو می باشند خودروهایی مثل پراید ، پژو ، سمند ، رانا ، 206sd ، دنا ، سورن ، تیبا ، ساینا ، وانت آریسان 2 و بسیاری از خودروهای وارداتی چینی و یا اروپایی مثل مینی و ... از این دست خودروها هستند ...

 

سیستم انتقال FR به معنای Front engine - Rear wheel می باشد یعنی سیستمی که در آن موتور جلو خودرو قرار دارد ولی چرخهای عقب نیروی موتور را دریافت می کنند ؛ به این خودروها دیفرانسیل عقب نیز گفته می شود ؛ تقریبا تمام خودروهای امریکایی، ژاپنی و آلمانی ، انگلیسی و ... مثل برخی از مدلهای شورولت ، دوج ، پونتیاک ، فورد ، تویوتا ، میتسوبیشی ، نیسان ، مزدا ، آئودی ، بی ام و ، مرسدس بنز و استون مارتین ، جک ، جگوار ، رولز رویس ، بنتلی و حتی پیکان و وانت نیسان ( زامیاد ) ، وانت آریسان 1 ، پژو آردی ، روآ معمولی و سال و ... از این دست هستند ...

 

موتور عقب چرخ عقب RR

 

سیستم RR به معنای Rear engine Rear wheel می باشد که در این سیستم موتور عقب خودرو قرار دارد و چرخهای عقب هم نیرو را دریافت می کنند ، این سیستم نوع دیگری از دیفرانسیل عقب است ، خودروهایی مثل فراری ، لامبورگینی ، کوئینگ زگ ، زوندا و حتی فولکس بیتل از این نوع خودروها هستند ...

 

تمام چرخ محرک AWD

سیستم AWD یا All Wheel Drive به معنای این است که فارغ از اینکه موتور خودرو جلو باشد ، وسط یاعقب خودرو ؛ تمامی چرخهای خودرو نیروی موتور را دریافت می کنند که از جمله این مدلها می توان به خودروهای دو دیفرانسیل یا 4x4 یا 6x6 و ... نام برد ... اکثر خودروهای شاسی بلند از این نوع خودروها هستند ، خودروهایی مثل نیسان ، تویتا ، میتسوبیشی ، GMC ، شورولت ، فورد ، مرسدس بنز ، آئودی ، بی ام و ، رنو ، برخی از مدلهای لامبورگینی ، فراری و ... از انواع این خودروها هستند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به دانشنامه آزاد ویکیپدیا مراجعه کنید.