E.mail : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

S.M.S :  5000-20-60-70-777

 

دریفت ( Drift )

دیفرانسیل عقب - FR

GT - گرن توریسمو

معرفی؛ سرعت ، قدرت و شتاب

( تصویر برگرفته از : http://blogbattery.com )

با استفاده از این سوئیچ، موتور خودرو روشن یا خاموش می شود. محل سوئیچ استارت معمولا در کنار غربیلک فرمان و سمت راست آن قرار دارد. این سوئیچ معمولاً دارای 4 حالت ON ، ACC ، LOCK و START می باشد. در شکل، سوئیچ استارت و محل قرارگیری آن در کنار غربیلک فرمان نشان داده شده است.

حالت اول LOCK ( لاک یا لُک ) یا همان قفل می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این حالت علاوه بر اینکه موتور خاموش می باشد فرمان نیز در حالت قفل قرار خواهد داشت؛ بدین معنی که غربیلک فرمان قابلیت چرخش نخواهد داشت. لازم به ذکر است تنها در این حالت است که سوئیچ قابلیت خارج شدن را دارا می باشد.

حالت دوم ACC ( ای.سی.سی ) یا تجهیزات جانبی می باشد. با قراردادن سوئیچ در این حالت می توان از تجهیزات جانبی برقی خودرو همچون رادیو استفاده نمود. دراین وضعیت نیز موتور در حالت خاموش قرار دارد.

حالت سوم ON ( آن ) یا روشن می باشد. با قرار گرفتن سوئیچ در این حالت سیستم های برقی، مدار جرقه زنی و نشانه ها و هشدارهای نمایشگر جلو داشبورد روشن می گردند اما موتور خودرو همچنان خاموش خواهد بود. بنابراین منظور از ON یا روشن بودن در این وضعیت، روشن بودن موتور نمی باشد بلکه منظور باز بودن مدارات الکتریکی خودرو می باشد.

حالت چهارم START ( استارت ) یا راه اندازی می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این وضعیت موتور راه اندازی می شود و میل لنگ با سرعت تقریبی 1000 دور بر دقیقه ( 1000rpm ) شروع به دوران خواهد نمود. بعد از روشن شدن موتور و برداشتن دست از روی سوئیچ به طور مجدد به حالت ON باز خواهد گشت ...

سوئیچ استارت می تواند انواع بسیار متفاوتی داشته باشد. که از آن جمله می توان به انواع سوئیچ های معمولی ، سوئیچ های دارای ایموبلایزر ( تراشه ای که بواسطه ی یک کد مشترک بین سوئیچ و خودرو موجب شناسایی و ارتباط سوئیچ با خودرو می شود )، سوئیچ های کنترلی از راه دور، سوئیچ های اثر انگشتی و یا حتی به صورت یک اپلیکشن و برنامه نصب شده روی تلفن همراه  و ...

 

لطفا نظر دهید ...

ادامه دارد ...

نویسنده : رضا بهرامی

نظرات   

 
+2 #1 Kaveh در تاریخ: پنج شنبه 07 مرداد 1395 ، ساعت 11:05 ق ظ
سلام.سوئیچ در وضعیت مرحله دوم قرار داره و میره مرحله بعد و روشن شدن،اما بر نمیگرده مرحله اول تا بشه خارجش کرد.کسی راه حل و یا نظری داره ممنون میشم بگه! :sad:
نقل قول
 
 
+1 #2 رضا بهرامی - مدیریت در تاریخ: پنج شنبه 07 مرداد 1395 ، ساعت 04:05 ب ظ
نقل قول از Kaveh:
سلام.سوئیچ در وضعیت مرحله دوم قرار داره و میره مرحله بعد و روشن شدن،اما بر نمیگرده مرحله اول تا بشه خارجش کرد.کسی راه حل و یا نظری داره ممنون میشم بگه! :sad:

سلام دوست عزیز، با سپاس از حسن انتخاب این سایت توسط شما؛ این اتفاق در خودروهای داخلی بیشتر برای خودرو پژو اتفاق می افتد اما ممکن است به دلیل قفل شدن فرمان خودرو شما باشد که در این صورت باید کمی با فرمان بازی کنید و همزمان اقدام به خارج کردن سوئیچ کردن کنید یا سوئیچ را تا از قبل از روشن شدن کامل خودرو باز کنید و خیلی سریع تر از حالت معمول به وضعیت خروج برگردانید و سریع بکشید تا خارج شود ، با کمی روغن به کلید سوئیچ این وضعیت بهتر می شود و یا می توانید جعبه فرمان را باز کنید و کلا سوئیچ را سرویس کنید ... اما با توجه به مدل های متفاوت خودرو و سوئیج ها، اگر نوع و مدل دقیق خودروتان را بیان کنید ما را در جواب بهتر راهنمایی خواهید کرد ...
نقل قول
 
 
+2 #3 شایان در تاریخ: جمعه 12 شهریور 1395 ، ساعت 03:06 ب ظ
سلام به دوستان عزیزم.ممنون که درباره تعریف کلید در خودرو های انژکتوری برای بچه ها توضیح دادی.ولی هنوز اشخاصی پیدا میشه که خودرو های کاربراتور سوار میشن پس بزار یه توضیح کوچکی درباره تعریف کلید در خوردو های کاربراتوری بدم.اولین مرحلهLOCKهستش که مربوط به قفل فرمان میشه.لازم به ذکر هست که در خودرو های کاربراتور در مرحله اول دو کار انجام میشه یکی قفل فرمان باز میشه و دومی BAT (اگه به پشت مغزی سویچ نگاه کنید متوجه چهار فیش میشید که هر کدام وظیفه خود را دادند و یکی از اون فیش ها به مثبت باتری میره و برق به مغزی سویچ منتقل میشه )با چرخش سویچ بر خلاف عقربه های ساعت برق از باتری بهACCمنتقل میشود.مرحله دوم مرحله برق رسانی نام دارد(فراموش نکنید که این مراحل به یک بار چرخش سویچ نیاز ندارند و ممکن است به یک چرخش دو تا سه کار خلاصه شود) که برق باتری از BATبهiGمنتقل میشود( در این قسمت برق به کویل رسیده و در آنجا دو سیم پیچ افزایش ولتاژ وجود دارد که ولتاژ را به 12 هزار تا 24 هزار (V)ولت میرساند(در خودرو های انژکتوری کویل دوبل ابن وظیفه را دارا میباشد.سپس برق تولید شده توسط یک کابل فشار قوی به دلکو(سیستم تقسیم برق )میرساند درآنجا برق به ترتیب احتراق خودرو به شمع ها تقسیم میشود.توجه داشته باشید هنوز موتور خودرو روشن نشده است.یک مرحله نهایی مانده است که با نام STمعروف است که به معنی استارت میباشد.توجه داشته باشد این مراحل بر روی مغزی سویچ نوشته نشده اند بلکه بر پشت مغزی سویچ قرار دارند و نزدیک هر پایه مغزی س.ویچ درج شده اند.ممنون از سایت خوب رضا جان.اگر سوالی بود دریغ نکنید .....
نقل قول
 
 
+1 #4 رضا بهرامی - مدیریت در تاریخ: جمعه 12 شهریور 1395 ، ساعت 05:06 ب ظ
نقل قول از شایان:
سلام به دوستان عزیزم.ممنون که درباره تعریف کلید در خودرو های انژکتوری برای بچه ها توضیح دادی.ولی هنوز اشخاصی پیدا میشه که خودرو های کاربراتور سوار میشن پس بزار یه توضیح کوچکی درباره تعریف کلید در خوردو های کاربراتوری بدم.اولین مرحلهLOCKهستش که مربوط به قفل فرمان میشه.لازم به ذکر هست که در خودرو های کاربراتور در مرحله اول دو کار انجام میشه یکی قفل فرمان باز میشه و دومی BAT (اگه به پشت مغزی سویچ نگاه کنید متوجه چهار فیش میشید که هر کدام وظیفه خود را دادند و یکی از اون فیش ها به مثبت باتری میره و برق به مغزی سویچ منتقل میشه )با چرخش سویچ بر خلاف عقربه های ساعت برق از باتری بهACCمنتقل میشود.مرحله دوم مرحله برق رسانی نام دارد(فراموش نکنید که این مراحل به یک بار چرخش سویچ نیاز ندارند و ممکن است به یک چرخش دو تا سه کار خلاصه شود) که برق باتری از BATبهiGمنتقل میشود( در این قسمت برق به کویل رسیده و در آنجا دو سیم پیچ افزایش ولتاژ وجود دارد که ولتاژ را به 12 هزار تا 24 هزار (V)ولت میرساند(در خودرو های انژکتوری کویل دوبل ابن وظیفه را دارا میباشد.سپس برق تولید شده توسط یک کابل فشار قوی به دلکو(سیستم تقسیم برق )میرساند درآنجا برق به ترتیب احتراق خودرو به شمع ها تقسیم میشود.توجه داشته باشید هنوز موتور خودرو روشن نشده است.یک مرحله نهایی مانده است که با نام STمعروف است که به معنی استارت میباشد.توجه داشته باشد این مراحل بر روی مغزی سویچ نوشته نشده اند بلکه بر پشت مغزی سویچ قرار دارند و نزدیک هر پایه مغزی س.ویچ درج شده اند.ممنون از سایت خوب رضا جان.اگر سوالی بود دریغ نکنید .....

خیلی خیلی متشکرم شایان جان، نظر خیلی جالب و مفیدی بود، شماره تلفنت رو دیدم ، قطعاً در آینده با هم در ارتباط خواهیم بود دوست عزیزم ...
نقل قول
 

ارسال نظر

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

  • تازه ترین
  • محبوب
  • داغ ترین

سوئیچ اینرسی

سه شنبه , بهمن 19 1395
51

استپ موتور

دوشنبه , بهمن 18 1395
50

دریچه ی گاز

دوشنبه , بهمن 18 1395
59

جعبه کمکهای اولیه

شنبه , بهمن 16 1395
22

زنجیر چرخ

جمعه , بهمن 15 1395
51

چگونه یک راننده سریع تر باشیم ؟

چهارشنبه , بهمن 06 1395
59

انواع موتورها از نظر آرایش سیلندرها

دوشنبه , بهمن 04 1395
56

پشت لغزه

چهارشنبه , مهر 23 1393
893

نسبت تراکم

چهارشنبه , تیر 24 1394
897

سوئیچ استارت :

شنبه , مرداد 31 1394
1382

استپ موتور

دوشنبه , بهمن 18 1395
50

دریچه ی گاز

دوشنبه , بهمن 18 1395
59

چگونه یک راننده سریع تر باشیم ؟

چهارشنبه , بهمن 06 1395
59

تسمه تایم

استفاده از تلفن همراه

یکی از اشتباهات بزرگ رانندگی است که همیشه می تواند توجه و دقت شما را دچار مشکل کند. حتی زمانی هم که به جای تلفن همراه از هندزفری و یا بلندگوهای خود خودرو استفاده می کنید، می تواند حواس شما را پرت کند و عکس العمل به موقع را از شما صلب کند. فقط چند لحظه دیگر صبر کنید تا به اولین پارکینگ برسید.

یک راننده خوب می داند که :

نباید منتظر شود تا خودرویش خراب شود. او همواره علاوه بر این که روغن موتورش را به موقع تعویض و باد لاستیکها را تنظیم می کند قبل از حرکت از سلامتی تمامی قطعات خودرویش مخصوصاً سیستم های روشنایی و هشداری، ترمزها و سایر بخشهای خودرویش مطمئن می شود و پیشگیری را بر درمان ترجیح می دهد.

برنامه ریزی مناسب می تواند :

شما را از یک اتفاق بد در رانندگی نجات دهد،برای مثال اگر قرار است که ساعت 8 به جلسه ای برسید و می دانیدتا محل جلسه فقط یک ساعت راه است بهتراست که ساعت 6 حرکت کنید چرا که همیشه عواملی چون پنچری، ترافیک،تصادف و مسدود بودن راه، ایست بازرسی های پلیس و... کاملاً غیر قابل پیش بینی هستند.

درباره ما

 ما اعضای گروه گاراژ؛ همچون شما، به خودروها علاقه مند هستیم، و آنها را جزئی از دوستان خود می دانیم، با برخی از آنها خاطره، به برخی از آنها نیاز و به همه شان علاقه داریم.

و حالا آمده ایم تا این وب سایت را که حاصل سالها تلاش و تحقیق است را به دوستان خودمان یعنی شما عزیزان ارائه دهیم تا شاید باعث گذران ساعات خوب و خوشی با توجه به علاقه شما به خودرو شود.

از اینکه مهمانی ما را پذیرفتید؛ بی نهایت خوشحال و سپاسگذاریم.

امضاء : مدیریت

هسته ی فکری گاراژ به دنبال چیست ؟

همه روزه وب سایتهای جدیدی در زمینه ی اطلاع رسانی مسائل مربوط به خودروها ساخته می شود اما معمولا سایتهایی خبری هستند که اکثراً اخبار تکراری را انتشار می دهند، ما کمبود یک دانشنامه اینترنتی در زمینه ی خودروها را احساس می کردیم ؛ وب سایتی که شاید با وجود آن دیگر نیازی نباشد که برای تصمیم گیری در مورد موضوعی مرتبط با خودروها ده ها سایت را زیر و رو کنیم، ایجاد محیطی که دانش های پایه و ثابت را آموزش دهد و همچنین فناوری های روز را به فارسی زبانان معرفی کند تا همه داناتر و برای مدت بیشتری رانندگی کنیم، شعار ما این است که هرچه بیشتر بدانیم کمتر اشتباه می کنیم.