( تصویر برگرفته از : http://www.aa1car.com )

 

 اگر آب رادیاتور کم باشد به موتور و واتر پمپ فشار خودرو فشار وارد می شود و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سرسیلندر خواهد شد که تعمیر آن هزینه ی سنگینی خواهد داشت.

گرمای بیش از حد موتور ، زدن جوش کاذب در رادیاتور ، وجود آب در سرپیستون ها ، مخلوط شدن آب و روغن ، دیر روشن شدن موتور ، بد کار کردن موتور ، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ در خواهد آمد و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر علائم سوختن واشر سرسیلندر هستند ...چه زمانی واشر سرسیلندر می سوزد ؟

1 . آب رادیاتور کم باشد.

2 . مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود

3 . خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل به دلیل رسوب یا نقص در عملکرد پروانه

4 . نقص فنی در ترموستات

5 . نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور

6 . پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور

7 . رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما

توجه : سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش پیدا می کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می شود ...

 

ادامه دارد ...

لطفاً نظر دهید ...

نویسنده : شایان بویری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ی ما

 ما اعضای گروه گاراژ؛ همچون شما، به خودروها علاقه مند هستیم، و آنها را جزئی از دوستان خود می دانیم، با برخی از آنها خاطره، به برخی از آنها نیاز و به همه شان علاقه داریم.

و حالا آمده ایم تا این وب سایت را که حاصل سالها تلاش و تحقیق است را به دوستان خودمان یعنی شما عزیزان ارائه دهیم تا شاید باعث گذران ساعات خوب و خوشی با توجه به علاقه شما به خودروها شود.

از اینکه مهمانی ما را پذیرفتید؛ بی نهایت خوشحال و سپاسگزاریم.

امضا : مدیریت

هسته ی فکری گاراژ به دنبال چیست ؟

همه روزه وب سایتهای جدیدی در زمینه ی اطلاع رسانی مسائل مربوط به خودروها ساخته می شود اما معمولا سایتهایی خبری هستند که اکثراً اخبار تکراری را انتشار می دهند، ما کمبود یک دانشنامه اینترنتی در زمینه ی خودروها را احساس می کردیم ؛ وب سایتی که شاید با وجود آن دیگر نیازی نباشد که برای تصمیم گیری در مورد موضوعی مرتبط با خودروها ده ها سایت را زیر و رو کنیم، ایجاد محیطی که دانش های پایه و ثابت را آموزش دهد و همچنین فناوری های روز را به فارسی زبانان معرفی کند تا همه داناتر و برای مدت بیشتری رانندگی کنیم، شعار ما این است که هرچه بیشتر بدانیم کمتر اشتباه می کنیم.