کمربند ایمنی

را نه برای پلیس یا حرف مسافران ، بلکه فقط و فقط برای خودتان ببندید ، یک راننده عاقل می داند که حتی در بیابان یا جایی که پلیس و دوربین ها و حتی هیچ خودروی دیگری نیست ، هنوز هم خطر هست !!!

جعبه کمکهای اولیه

در خودرو ، می تواند شما و یا دوستان و سایر افراد نیازمند به فوریت های پزشکی را تا رسیدن کمک های بیشتر یاری کند. ضمن آنکه همیشه مجروحین تصادفات رانندگی نیستند که به پزشک نیاز دارند !

جعبه ابزار

یکی ازبهترین همراهان شما در شرایط سخت است، تمام رانندگان حرفه ای فارغ از مدل خودرو حداقل چند آچار و ابزار تعمیراتی که شامل مواردی مثل پیچ و مهره و... هم می شود،را همیشه به همراه خود دارند .

تغییرات آب و هوایی

 را  جدی  بگیرید و حتی اگر از اخبار هواشناسی مطلع نیستید خودتان را برای انواع شرایط جوی مثل طوفان ها ، برف و باران ، گرد و خاک و ... آماده کنید و همیشه تجهیزاتی مثل زنجیر چرخ (حتی در تابستان!) را به همراه داشته باشید.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

در خودرو هایی که صرفا از طراحی ( FR ) بهره می برند، ( مانند : مرسدس بنز، بی ام و ، جگوار، استون مارتین، دوج ، حتی پیکان، روآ و آردی، اکثر وانت ها وکامیون ها و ... ) در صورت نبود سیستم کنترل کشش و یا خاموش بودن آن، بیم آن می رود که در حال عبور از پیچ ها، قسمت عقبی این خودرو ها و آن هم به علت از بین رفتن چسبندگی لازم بین چرخها و جاده به سمتی مخالف از همان جهتی که شما فرمان خودرو را می پیچید، منحرف شود. به این حالت حرکت خودرو دریفت ( Drift ) می گویند.

( نمونه ای از یک دریفت کنترل شده )

برای مثال وقتی شما در عبور از پیچی فرمان خودرو را به سمت راست متمایل می کنید، ناگهان پشت خودروی شما به سمت چپ سُر می خورد. که علاوه بر ایجاد حالتی برای عدم کنترل خودرو ؛ ناگهان نیروی گرانشی که از سوی زمین به شما وارد می شود به نیروی گرانشی جانبی ( چپ و یا راست و مخالف جهتی که خودرو سُر می خورد ) به شما وارد می آورد که تمام سیستم دفاعی بدن شما را تحت تأثیر و درحالت دفاعی قرار می دهد. بعد از این حالت معمولاً دست و پای شما شروع به لرزیدن می کنند و احساس سبکی و بی وزنی می کنید. که البته با تمرین این حالت ریسک کردن و تحمل این نیروی گرانش، به شما لذتی وافر می دهد، اما مهم است بدانید که وقتی پشت خودرو شما می لغزد باید سریعاً پای خود را از روی گاز خودرو بردارد و دست ها را از فرمان جدا کنید تا چرخها خود به خود در حالت صفر قرار گیرند و در حالت های پیشرفته تر فرمان را مخالف جهتی که خودرو می لغزد بپیچانید و نهایتا در صورت لزوم برای متوقف کردن خودرو ترمز کنید.

اما برای ادامه این حالت رانندگی دریفت ( اصلاحاً به آن یک وری رفتن با ماشین هم می گویند ) لازم است که شما مرتباً با فرمان و گاز خودرو بازی کنید ... گفتنیست که بخشی از وظیفه ی سیستم کنترل کشش ( TCS ) و یا   Traction Control System این است که از بوجود آمدن این لغزندگی که خود از روی قدرت بیش از حد نسبت به وزن خودرو در عبور از پیچها بوجود می آید؛ جلو گیری کند.

ادامه دارد ...

لطفاً نظر دهید ...

نویسنده : رضا بهرامی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

  • تازه ترین
  • داغ ترین
  • ویرایش شده

روغن موتور

پنج شنبه , مهر 27 1396
116

هایما S5 ( اس 5 ) - مطلب نیاز به ویرایش دارد

شنبه , مهر 15 1396
52

رنو کپچر

شنبه , مهر 15 1396
125

پژو 301

شنبه , مهر 15 1396
113

پژو 508

شنبه , مهر 15 1396
127

پژو 2008

شنبه , مهر 15 1396
247

پیچ بالای رادیاتور ( ضروری موجود در خودرو )

شنبه , مرداد 28 1396
306

چه موقع باید واشر سرسیلندر را تعویض کنیم ؟

جمعه , مرداد 27 1396
455

نیومورانو

سه شنبه , تیر 06 1396
310

H230

سه شنبه , تیر 06 1396
244

سوئیچ استارت

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
9790

تایپیت

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
2694

انگشتی سوپاپ ( اسبک )

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
2027

قفل شدن یا جام کردن موتور ؟

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
1675

اَفترکولر

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
1646

باطری

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
1504

راه اندازی خودرو

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
1368

استپ موتور

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
1340

گیت سوپاپ

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
1286

پشت لغزه چیست ؟

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
1203

پژو 301

شنبه , مهر 15 1396
113

پژو 2008

شنبه , مهر 15 1396
247

هایما S5 ( اس 5 ) - مطلب نیاز به ویرایش دارد

شنبه , مهر 15 1396
52

روغن موتور

پنج شنبه , مهر 27 1396
116

رنو کپچر

شنبه , مهر 15 1396
125

پژو 508

شنبه , مهر 15 1396
127

سمند ال ایکس ( L.X ) بنزینی

جمعه , تیر 02 1396
303

پیچ بالای رادیاتور ( ضروری موجود در خودرو )

شنبه , مرداد 28 1396
306

چه موقع باید واشر سرسیلندر را تعویض کنیم ؟

جمعه , مرداد 27 1396
455

کیسه هوا

دوشنبه , ارديبهشت 18 1396
657

استفاده از تلفن همراه :

یکی از اشتباهات بزرگ رانندگی است که همیشه می تواند توجه و دقت شما را دچار مشکل کند. حتی زمانی هم که به جای تلفن همراه از هندزفری و یا بلندگوهای خود خودرو استفاده می کنید، می تواند حواس شما را پرت کند و عکس العمل به موقع را از شما صلب کند. فقط چند لحظه دیگر صبر کنید تا به اولین پارکینگ برسید.

یک راننده خوب می داند که :

نباید منتظر شود تا خودرویش خراب شود. او همواره علاوه بر این که روغن موتورش را به موقع تعویض و باد لاستیکها را تنظیم می کند قبل از حرکت از سلامتی تمامی قطعات خودرویش مخصوصاً سیستم های روشنایی و هشداری، ترمزها و سایر بخشهای خودرویش مطمئن می شود و پیشگیری را بر درمان ترجیح می دهد.

برنامه ریزی مناسب می تواند:

شما را از یک اتفاق بد در رانندگی نجات دهد،برای مثال اگر قرار است که ساعت 8 به جلسه ای برسید و می دانیدتا محل جلسه فقط یک ساعت راه است بهتراست که ساعت 6 حرکت کنید چرا که همیشه عواملی چون پنچری، ترافیک،تصادف و مسدود بودن راه، ایست بازرسی های پلیس و... کاملاً غیر قابل پیش بینی هستند.

درباره ی ما

 ما اعضای گروه گاراژ؛ همچون شما، به خودروها علاقه مند هستیم، و آنها را جزئی از دوستان خود می دانیم، با برخی از آنها خاطره، به برخی از آنها نیاز و به همه شان علاقه داریم.

و حالا آمده ایم تا این وب سایت را که حاصل سالها تلاش و تحقیق است را به دوستان خودمان یعنی شما عزیزان ارائه دهیم تا شاید باعث گذران ساعات خوب و خوشی با توجه به علاقه شما به خودروها شود.

از اینکه مهمانی ما را پذیرفتید؛ بی نهایت خوشحال و سپاسگزاریم.

امضا : مدیریت

هسته ی فکری گاراژ به دنبال چیست ؟

همه روزه وب سایتهای جدیدی در زمینه ی اطلاع رسانی مسائل مربوط به خودروها ساخته می شود اما معمولا سایتهایی خبری هستند که اکثراً اخبار تکراری را انتشار می دهند، ما کمبود یک دانشنامه اینترنتی در زمینه ی خودروها را احساس می کردیم ؛ وب سایتی که شاید با وجود آن دیگر نیازی نباشد که برای تصمیم گیری در مورد موضوعی مرتبط با خودروها ده ها سایت را زیر و رو کنیم، ایجاد محیطی که دانش های پایه و ثابت را آموزش دهد و همچنین فناوری های روز را به فارسی زبانان معرفی کند تا همه داناتر و برای مدت بیشتری رانندگی کنیم، شعار ما این است که هرچه بیشتر بدانیم کمتر اشتباه می کنیم.